FrontCore logo
Mennesker feirer suksess i FrontCore

Et tilbakeblikk på rekordåret 2018

av | des 11, 2018 | Nyheter | 0 kommentarer

År kommer og går mens FrontCore vokser seg stadig større, utvikler ny funksjonalitet og setter nye rekorder.

Det nye året nærmer seg med stormskritt, og det betyr at tiden er inne for å oppsummere det året som har vært. I år får du servert 2018-oppsummeringen i en oversiktlig infograpic – men du må gjerne scrolle deg forbi og lese mer om de ulike begivenhetene.

Rekordåret 2018 del 1
Rekordåret 2018 del 2

Ny CRM-manager

Vi startet 2018 med et nytt tilskudd i FrontCore-familien: Vår nye CRM-manager Jana.

Jana kom til oss med mange års erfaring fra arbeid der kunden har vært i fokus. Hun ble derfor raskt en viktig ressurs både for det dynamiske FrontCore-teamet og for alle våre fantastiske kunder. Du kan lese mer om Jana’s velkomst i FrontCore her.

Jana-CRM-manager-FrontCore

FrontCore ble en internasjonal løsning for kursadministrasjon

Etter flere år med økende, internasjonal interesse for våre kursadministrative løsninger, gikk FrontCore i februar 2018 internasjonalt med løsningen.

Det betyr at FrontCore nå er tilgjengelig på fire ulike språk (norsk, svensk, dansk og engelsk) og er mulig å bruke for virksomheter som opererer utenfor Norges landegrenser – enten det gjelder store internasjonale virksomheter som driver opplæring i en rekke ulike land eller mindre kursvirksomheter som befinner seg andre steder i verden.

Etter den internasjonale lanseringen har vi allerede slått ordentlig rot i Sverige. Allerede i mars fikk vi vår første svenske kunde, og i dag har vi over 100 prosesser gående på det svenske markedet.

FrontCore ble et registrert varemerke

Når du har lagt ned betydelig innsats i form av arbeid, tid og ressurser i et varemerke, vil du ikke at noen skal misbruke det. Vi bestemte oss derfor for å sikre oss retten til de unike kjennetegn som gjør at våre produkter og tjenester skiller seg ut.

I august 2018 sørget vi for at FrontCore ble et registrert varemerke og oppnådde varemerkebeskyttelse. Det betyr at ingen andre kan bruke vårt varemerke som kjennetegn for sine varer og/eller tjenester, og at du kan føle deg trygg på at alt som kommer med FrontCore-merkevaren er av kvalitet.

Lansering av ny, spennende funksjonalitet

FrontCore er i stadig utvikling og i år har vi utviklet vår kursadministrative løsning mer enn noen gang. Her er noen av de viktigste punktene fra utviklingsfronten:

Modul for kompetansebevis

Mange av våre kunder har opp gjennom årene meldt inn svært administrativt krevende prosesser rundt bestilling av kompetansebevis til sine deltakere. Dette var grunnlaget for utvikling av FrontCore’s modul for kompetansebevis.

Kompetansebevismodulen sørger for en papirløs kompetansebevisprosess helt uten unødvendige tidstyver. Og det falt i umiddelbart smak hos våre kunder: «Fantastisk! Dette kommer alle som driver med dette til å like veldig godt!» var første tilbakemelding på den nybygde modulen.

Kampanje-URL-bygger som gir deg tilgang på viktige data

Vi vet hvor viktig det er for kurstilbydere å kunne analysere relevante data for å maksimere effekten av markedsføringstiltak. Derfor bygde vi i år en helt egen kampanje-url-modul som lar deg koble FrontCore opp mot Google Analytics. Det gjør det mulig å hente ut viktige tall som du kan bruke til å forbedre kursvirksomhetens markedsføringsstrategi. Her er eksempler på hva du kan få innsikt i:

  • Hvilken kampanje som gir flest bestillinger i antall
  • Hvilken kampanje som gir flest bestillinger i verdi
  • Hvilken kampanjekilde som gir flest bestillinger i antall
  • Hvilken kampanjekilde som gir flest bestillinger i verdi

Les mer om Kampanje-URL-modulen her.

GDPR-modul som gjør det enkelt å forvalte GDPR-prinsippene korrekt

I tillegg til å oppdatere egne rutiner, avtaleverk og retningslinjer, har vi også brukt 2018 på å gjøre det enklere for kurstilbydere å overholde den nye personvernlovgivningen.

Resultatet av dette arbeidet er en fullstendig GDPR-modul som er rik på funksjonalitet som hjelper deg med å forvalte GDPR-prinsippene korrekt.

I tillegg har vi lansert «Min side». Dette er en side som opprettes for alle kursdeltakere som melder seg på kursgjennom et FrontCore-skjema (enten på din nettside eller gjennom kursguiden.no). Her kan deltakeren selv administrere egen personinformasjon, gi og trekke samtykker, forespørre sletting av persondata, samt følge opp egen kursgjennomføring og laste ned kursbevis.

Email-marketing-automation-course

Lansering av oppgradert bookingmodul

FrontCore’s bookingmodul forenkler prosessen med å få inn bookinger fra bedriftskunder ved at bedriftskundene deres får tilgang til en egen bookingmodul hvor de kan logge seg på og foreta bookinger på egenhånd. I tillegg kan kursbooker se status på bedriftens bookinger samt resultater av kursgjennomføringen for hver kursdeltaker.

I september oppgraderte vi grensesnittet og la inn ny funksjonalitet som gjør bookingmodulen enda mer brukervennlig. I tillegg åpnet vi opp for muligheten til å publisere både bedriftsinterne og åpne kurs i bookingmodulen. Den oppgraderte bookingmodulen gjør det enklere å utøve god service og å bygge kundelojalitet ved å tilby et brukervennlig og tidsbesparende verktøy for kursbooking.

Les mer om den nye funksjonaliteten i bookinmodulen her.

Andre oppdateringer

I tillegg til de større oppdateringene og utviklingen av ny funksjonalitet i vår kursadministrative løsning, har vi gjort en rekke mindre (men nyttige) oppdateringer av allerede eksisterende funksjonalitet. Vi har blant annet oppgradert modulen for lokaler med ny geografisk søkefunksjon, åpnet opp for flere navigasjonsruter til sjekklistemodulen, laget er mer interaktiv dashboard og gjort det mulig å booke ansatte fra ulike bedriftskunder på samme kurs gjennom kundemodulen.

Kursbloggen har blitt en hit

2018 har definitivt vært FrontCore’s første, ordentlige bloggår. Så langt har vi publisert over 50 blogginnlegg og artikler på frontcore.no.

Målet vårt har vært å dele av erfaringene og kunnskapen vi sitter med etter å ha samarbeidet med kurstilbydere og operert i kursmarkedet i over 18 år.

Temaene på bloggen har vært mange og varierte. Vi har blogget om hvordan du kan få flere deltakere, teknologi i opplæring, GDPR, kursadministrasjon, tips og triks og mye, mye mer.

Sørg for at du ikke har gått glipp av årets mest populære blogginnhold ved å lese vårt «Årets mest populære bloggposter»-innlegg!

Så langt har tilbakemeldingene på kursblogginnholdet vært utelukkende positive. Vi vil gjerne høre hva du synes også: Gi din tilbakemelding og dine ønsker for fremtidig blogginnhold her.

Nyttig, nedlastbart innhold

I tillegg til blogginnhold og nyhetsartikler, har vi også produsert gratis og nyttig nedlastbart innhold som kursmennesker kan laste ned og bruke for å løfte kursvirksomheten til nye høyder.

I år har fokuset vært på GDPR-innhold, men vi har også en meget populær sjekklistemal for kurs som du bør sjekke ut hvis du ikke allerede har gjort det.

Tilstedeværelse på Linkedin

I FrontCore henvender vi oss hovedsakelig mot bedriftsmarkedet. Det gjorde LinkedIn til det åpenbare valget av kanal da vi bestemte oss for å øke synligheten vår for eksisterende kunder, potensielle kunder og samarbeidspartnere.

Vi ønsket å være mer tilstede og ha fingeren på pulsåren i kurs- og opplæringsbransjen. Vi ville knytte relasjoner på et mer personlig plan og kommunisere med engasjerte kurs- og opplæringsmennesker utenfor e-postinnboksen.

Det har vi fått til på tre måter:

I september lanserte vi to LinkedIn-grupper: Nettverk for kurs- og opplæringstilbydere og Worldwide Training Provider Network. Målet med disse var å skape arenaer for kurs- og opplæringsmennesker som gjorde det mulig å dele idéer og erfaringer, beste praksis, hjelpe hverandre, bygge nettverk med fagpersoner i samme bransje og ha givende diskusjoner knyttet til kurs og opplæring.

Per dags dato har førstnevnte gruppe 367 medlemmer. Bli med på moroa ved å melde deg inn her.

Vår tilstedeværelse på LinkedIn ligger også i bruk av vår bedriftsside og våre ansattes personlige LinkedIn-profiler. Vi (de ansatte i FrontCore) engasjerer oss i det vi driver med og liker å holde kontakten med kunder, samarbeidspartnere og andre i samme bransje som oss. Du finner noen av oss her hvis du ønsker å knytte kontakt med oss!

Worldwide Training Provider Nettverk For Kurs Og Opplærings Tilbyder

2018: Ett år med nye rekorder

Som du ser, har det skjedd mye i FrontCore i 2018. Og det har gitt resultater.

Dette er noen av årets rekorder som det er verdt å merke seg:

  • «All time high» trafikk på vår markedsplass for kurs, no. Trafikken har økt med 4% mot fjoråret
  • «All time high» vekst i omsetning på 70%
  • Med over 50% vekst i vår kundeportefølje har vi vekstrekord også her.
  • Vi har aldri før hatt så lange kunder med kursadministrativ løsning
  • Så langt i år har vi fått hele 133 nye kunder

Vi er klare for 2019 – er du?

2018 har lagt et solid grunnlag for det kommende året. Vi har mange planer for 2019 og håper du vil følge oss på reisen inn i framtiden. Vi kan love mye spennende innhold, ny funksjonalitet og nye rekorder også i 2019!

Meld deg på både nyhetsbrev og bloggbrev for å ikke gå glipp av noe.

Januar er den beste måneden for markedsføring av kurs

Sørg for å være synlig på Norges ledende markedslass for kurs når kurssøkerne er på leting.
Forfatter: Eline Hagene

Forfatter: Eline Hagene

Inbound Marketing Manager

Eline produserer innhold for å hjelpe kurstilbydere med å oppnå en mer effektiv og lønnsom kurshverdag. Hun er sertifisert i Inbound-metodikken gjennom Hubspot og har studert tre år markedsføringsledelse ved Handelshøyskolen BI. Besøk Elines LinkedIn-profil her.

Likte du denne artikkelen? Ikke glem å dele den!

Få inspirerende og nyttige blogginnlegg rett i innboksen!