FrontCore logo

Årets mest populære bloggposter 2018

av | des 4, 2018 | Nyheter | 0 kommentarer

2018 er FrontCore’s første ordentlige bloggår. Vi startet FrontCore Insider i begynnelsen av desember 2017, og har siden den gang publisert kvalitetsinnhold tilnærmet ukentlig. Det er vi stolte av.

Reisen har så langt vært både lærerik og vellykket. Responsen vi har fått på blogginnleggene har vært utelukkende positiv.

Selv om du kanskje har fått med deg noen av blogginnleggene våre, kan det være at du har gått glipp av noen skatter som vi tror du kan ha nytte av å oppdage.

Derfor har vi samlet de 10 mest populære blogginnleggene så langt i 2018. Ta en titt.

De 10 mest populære blogginnleggene i 2018

[Nr. 10] 13 Tips: Kursbeskrivelser som gir deg flere deltakere

Gode kursbeskrivelser er essensielt for både det å være synlig i søkeresultater i Google og i andre søkemotorer, samt for å konvertere kurssøkende til kursdeltakere. Få 13 tips til hvordan du kan skrive en søkemotoroptimalisert og konverterende kursbeskrivelse i blogginnlegget «13 Tips: Kursbeskrivelser som gir deg flere deltakere»

[Nr. 9] 92 kraftfulle ord som hjelper deg med å selge kursene dine

92 ord som hjelper deg med å selge kurs

En gjennomsnittsforbruker blir eksponert for opptil 10 000 merkevarebudskap daglig og har et oppmerksomhetsspenn på bare åtte sekunder. Hvilke ord du bruker i kommunikasjonen din vil være avgjørende for om budskapet ditt fanger leserens oppmerksomhet og for om leseren blir konvertert til en kursdeltaker. I dette blogginnlegget får du servert 92 kraftfulle ord som vil hjelpe deg med å selge kursene dine.

[Nr. 8] 12 grunner til at oppmøtebasertekurs fortsatt fungerer

I dag lever vi i en verden som er fylt med teknologi som gjør det mulig å gjennomføre opplæring gjennom virtuelle klasserom. Til tross for dette er oppmøtebaserte klasseromskurs fortsatt populært. I dette blogginnlegget ser vi på 13 grunner til at oppmøtebaserte kurs fungerer i en teknologidrevet verden.

[Nr. 7] Slik håndterer du misfornøyde deltakere

Misfornøyd deltaker blir glad deltaker

Håndterer du ikke misfornøyde deltakere på riktig måte, risikerer du at du mister deltakeren som kunde og at han eller hun sprer et negativt budskap om din kursvirksomhet til andre. I vårt blogginnlegg «Slik håndterer du misfornøyde deltakere» får du 7 tips til hvordan du kan snu en misfornøyd deltaker til å bli en fornøyd kunde.

[Nr. 6] Sjekkliste for kurs og arrangementer

Det er mye som skal på plass både før, under og i etterkant av et kurs. Ved å bruke en oversiktlig sjekkliste vil du øke sannsynligheten for en vellykket kursgjennomføring. I blogginnlegget «Sjekkliste for kurs og arrangementer» får du tips til hva du bør ha med i sjekklisten din, samt muligheten til å laste ned en praktisk Excel-mal som du kan lage sjekklisten din i.

[Nr. 5] Unngå disse 4 vanlige feilene som gir færre deltakere

4 vanlige feil som gir færre deltakere

Vi vet at du jobber hardt for å få deltakerne dine. Vi vet også at mange kurstilbydere gjør en rekke feiltrinn som hindrer dem i å få så mange deltakere som de ønsker – og mange er ikke en gang klar over hva de gjør feil. Sørg for at du ikke gjør en av disse 4 vanlige feilene som gir færre deltakere.

[Nr. 4] 7 Tips: Slik utmerker du deg blant dine konkurrenter

For å få flere deltakere, er du nødt til å differensiere deg fra konkurrentene dine. Du må gjøre det tydelig for potensielle deltakere hvorfor de skal velge akkurat deg som kurstilbyder. Dette kan være en vanskelig oppgave, men det er ikke umulig. Få 7 tips til hvordan du utmerker deg blant konkurrentene dine her.

Nå over til de tre innleggene som i år har okkupert pallplassene. Det kommer kanskje ikke som en voldsom overraskelse at det er tre GDPR-innlegg som befinner seg på bloggtronen i år.

Jeg klandrer deg ikke dersom du føler at du har fått nok GDPR-relatert informasjon det siste året. Er dette tilfellet, anbefaler jeg deg å heller bruke tid på allerede nevnte blogginnleggene.

Dersom du ønsker å forsikre deg om at du ikke har gått glipp av viktig GDPR-informasjon; ta en titt på innleggsvinnerne for 2018:

[Nr. 3] Konsekvenser av databrudd etter inntredelsen av GDPR

GDPR-FrontCore-Kunder

Da du først hørte om GDPR la du sannsynligvis spesielt godt merke til all snakket om de potensielle gigantbøtene. Men har du egentlig fått med deg hvilke andre potensielle konsekvenser som følger med manglende datasikkerhet? Svarene får du i blogginnlegget «Konsekvenser av databrudd etter inntredelsen av GDPR».

[Nr. 2] Berettiget interesse som behandlingsgrunnlag

Med GDPR-innføringen kom også fokuset på samtykke som behandlingsgrunnlag for behandling av personopplysninger. Et mye mindre omtalt behandlingsgrunnlag er berettiget interesse. I vårt blogginnlegg «Berettiget interesse som behandlingsgrunnlag» forklarer vi hva berettiget interesse innebærer og i hvilke tilfeller virksomheten din kan bruke dette som grunnlag for å behandle personopplysninger.

[Nr. 1] Hva er GDPR og hva betyr GDPR for din bedrift?

Årets definitivt mest leste blogginnlegg er dette innførende blogginnlegget om GDPR og hva GDPR vil bety for din kursvirksomhet. Dette innlegget publiserte vi allerede 1. desember 2017. Vi så nemlig tidlig at alle kurstilbydere vil bli påvirket av det nye lovverket. Mangler du fortsatt en grunnleggende forståelse for GDPR eller kjenner noen som trenger en innføring? Da er dette blogginnlegget fortsatt relevant i dag.

Liker du det du ser? Ikke gå glipp av de neste blogginnleggene – Meld deg på vårt bloggbrev her.

Nå ut til flere kurssøkende i 2019

Få din andel av de over 1 million kurssøkende på Norges ledende kursportal.
Forfatter: Eline Hagene

Forfatter: Eline Hagene

Inbound Marketing Manager

Eline produserer innhold for å hjelpe kurstilbydere med å oppnå en mer effektiv og lønnsom kurshverdag. Hun er sertifisert i Inbound-metodikken gjennom Hubspot og har studert tre år markedsføringsledelse ved Handelshøyskolen BI. Besøk Elines LinkedIn-profil her.

Likte du denne artikkelen? Ikke glem å dele den!

Få inspirerende og nyttige blogginnlegg rett i innboksen!