Instructor explains a concept to a group of participants sitting by a table

Ønsker du flere deltakere, men har et lite budsjett? Her er 4 gratis markedsføringsideer.

Instructor explains a concept to a group of participants sitting by a table
Som eier av en liten bedrift har du kanskje ikke tid til å finne billigst måte å markedsføre bedriften din, så vi har gjort det for deg.

Små bedrifter har ofte et stramt markedsføringsbudsjett, noe som kan gjøre markedsføringen av virksomheten og kursene til en utfordring. Tradisjonelle former for markedsføring fungerer kanskje ikke så bra som de pleide, som et resultat på dette må bedrifter finne nye måter å markedsføre seg på. De må også kontinuerlig tilpasse seg dagens trender. 

Som eier av en liten bedrift har du kanskje ikke tid til å undersøke hvordan du kan markedsføre bedriften din gratis, så vi har gjort det for deg! I dette blogginnlegget finner du 4 gratis måter å markedsføre virksomheten din på.

 

Sosiale medier

De siste årene har sosiale medier vist seg å være mer og mer effektivt for å få bedrifter til å vokse. Hvis du ikke bruker sosiale medier, går du glipp av en rask, gratis og effektive måte å nå målgruppen din på.  Sosiale medier skaper stort potensial fordi de fleste forbrukere sjekker det daglig, flere ganger om dagen. Dette er en langsiktig markedsføringsstrategi som handler om å bygge merkebevissthet og tillit. 

Det er like viktig å kommentere andre innlegg i sosiale medier som det er å legge ut selv. Ved å kommentere andre innlegg kan du fortsette å bygge relasjoner innenfor ditt felt. Det er mange sosiale medier plattformer der ute, men hva er den beste plattformen for din virksomhet?

LinkedIn

LinkedIn er verdens største database for forretningsfolk. Det bringer forretningsfolk sammen på en nyttig måte samtidig som det er et sted hvor du kan engasjere deg med potensielle kunder samt bygge verdifulle forbindelser.

TikTok

Facebook og LinkedIn er de mest kjente sosiale medieplattformene for bedrifter, men plattformer som Instagram og spesielt TikTok kan også ha en veldig god effekt. På dette tidspunktet er TikTok en av de nyeste sosiale medieplattformene, og dens vekst har vært enorm. Plattformen er flott for å øke din rekkevidde, forbrukerengasjement og merkevarebevissthet. Spesielt når det gjelder den yngre generasjonen.

Les også: 5 gratis måter å promotere dine kurs

 

Lag infografikk

En infografikk er en samling bilder, datavisualiseringer som kakediagrammer og grafer, og minimal tekst som gir en oversikt over et emne. Infografikk er et veldig kraftig markedsføringsverktøy og er derfor verdt å se på. De er visuelle øyegodteri, enkle å forstå, dessuten elsker folk å dele dem.

Hvor mye koster det å lage en infografikk? Å ansette en designer for å lage en infografikk kan være veldig dyrt, men det er mange gratis verktøy du kan bruke for å lage din egen. For eksempel er Canva et flott verktøy du kan bruke til å lage infografikk, og det er gratis.

Blogg

Hvorfor er det viktig å ha en blogg? Å lage en blogg er et godt råd for enhver ny bedriftseier. Ved å ha en SEO-optimalisert blogg, vil du kunne øke plasseringen din i søkerangeringer, og dermed bli funnet av flere. Det er mange fordeler med å lage en blogg. For det første hjelper det å drive trafikk til nettstedet ditt. For det andre kan du gjenbruke blogginnhold for sosiale mediekanaler. Og til slutt hjelper det med å konvertere trafikk til potensielle kunder.

Blogginnlegg trenger ikke være lange og komplekse. Fokuser på å snakke på en enkel måte, fokuser på forskjellige emner hvert innlegg og for ikke å nevne inkorporer søkeord du fokuserer på i hvert innlegg.

Les også: SEO – Hvordan bruke nøkkelord for å få bedre synlighet i Google

E-post markedsføring

Så hva er E-post markedsføring? E-post markedsføring er kjent for å være en av de mest effektive formene for markedsføring og dermed en måte å få nye besøkende til å engasjere seg i virksomheten din. Dette kan brukes til å kontakte kundene dine direkte om nye produkter, tjenester, bedriftsnyheter, tilbud og til slutt konkurranser. Et annet tips er å sette opp en automatisert e-post som sendes når kunder abonnerer på hva som helst på nettstedet ditt. Bruk denne e-posten til å anerkjenne og takke dem mens du markedsfører produkter. Inkluder en «anbefal en venn»-rabatt slik at du kan fange en annen kunde.

Start markedsføringen av din bedrift i dag!

Med disse 4 gratis markedsføringsideene kan du begynne å markedsføre virksomheten din i dag! Sosiale medier er en av de mest effektive formene for gratis markedsføring og i det lange løp kan du komme langt. Ta det første skrittet i dag og lag den bloggen, publiser ditt første LinkedIn-innlegg, prøv Canva for design.

 

Training Management Systems Guide

Likte du denne artikkelen? Ikke glem å dele den:

Forfatter: Rikke Neverdal

Forfatter: Rikke Neverdal

Digital Content Marketer

0 kommentarer

Send inn en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

FrontCore Employees representing the FrontCore team

About FrontCore

Over 3700 training providers use solutions from FrontCore – and that’s not without reason. FrontCore is one of Norway’s leading competence environments within cloud based systems for Training Management, Learning Management and Webmarketing. With over 23 years of experience from the training industry and our finger on the market pulse continuously, we help course and training providers achieve more efficiency and higher revenue.

Products

Relaterte artikler

Hvordan kan jeg få flere kunder?

Hvordan kan jeg få flere kunder?

Sliter du med å fylle kursene dine? I denne guiden deler vi konkrete tiltak og inbound marketing-strategier som hjelper deg å tiltrekke, engasjere og konvertere flere kunder. Oppdag hvordan du kan vokse smartere og mer målrettet.

les mer
Hvordan finne målgruppen din?

Hvordan finne målgruppen din?

Lær hvordan du identifiserer målgruppen din for bedre markedsføring. Få innsikt i å analysere eksisterende kunder, utføre konkurrentanalyser og forstå viktigheten av primær- og sekundærmålgrupper. Øk treffsikkerheten og effektiviteten i din kommunikasjon.

les mer