Ønsker du flere deltakere, men har et lite budsjett? Her er 4 gratis markedsføringsideer.
Små bedrifter har ofte et stramt markedsføringsbudsjett, noe som kan gjøre markedsføringen av virksomheten og kursene til en utfordring. Tradisjonelle former for markedsføring fungerer kanskje ikke så bra som de pleide, som et resultat på dette må bedrifter finne nye måter å markedsføre seg på. De må også kontinuerlig tilpasse seg dagens trender.
Som eier av en liten bedrift har du kanskje ikke tid til å undersøke hvordan du kan markedsføre bedriften din gratis, så vi har gjort det for deg! I dette blogginnlegget finner du 4 gratis måter å markedsføre virksomheten din på.
Sosiale medier
De siste årene har sosiale medier vist seg å være mer og mer effektivt for å få bedrifter til å vokse. Hvis du ikke bruker sosiale medier, går du glipp av en rask, gratis og effektive måte å nå målgruppen din på. Sosiale medier skaper stort potensial fordi de fleste forbrukere sjekker det daglig, flere ganger om dagen. Dette er en langsiktig markedsføringsstrategi som handler om å bygge merkebevissthet og tillit.
Det er like viktig å kommentere andre innlegg i sosiale medier som det er å legge ut selv. Ved å kommentere andre innlegg kan du fortsette å bygge relasjoner innenfor ditt felt. Det er mange sosiale medier plattformer der ute, men hva er den beste plattformen for din virksomhet?
LinkedIn er verdens største database for forretningsfolk. Det bringer forretningsfolk sammen på en nyttig måte samtidig som det er et sted hvor du kan engasjere deg med potensielle kunder samt bygge verdifulle forbindelser.
TikTok
Facebook og LinkedIn er de mest kjente sosiale medieplattformene for bedrifter, men plattformer som Instagram og spesielt TikTok kan også ha en veldig god effekt. På dette tidspunktet er TikTok en av de nyeste sosiale medieplattformene, og dens vekst har vært enorm. Plattformen er flott for å øke din rekkevidde, forbrukerengasjement og merkevarebevissthet. Spesielt når det gjelder den yngre generasjonen.
Les også: 5 gratis måter å promotere dine kurs
Lag infografikk
En infografikk er en samling bilder, datavisualiseringer som kakediagrammer og grafer, og minimal tekst som gir en oversikt over et emne. Infografikk er et veldig kraftig markedsføringsverktøy og er derfor verdt å se på. De er visuelle øyegodteri, enkle å forstå, dessuten elsker folk å dele dem.
Hvor mye koster det å lage en infografikk? Å ansette en designer for å lage en infografikk kan være veldig dyrt, men det er mange gratis verktøy du kan bruke for å lage din egen. For eksempel er Canva et flott verktøy du kan bruke til å lage infografikk, og det er gratis.
Blogg
Hvorfor er det viktig å ha en blogg? Å lage en blogg er et godt råd for enhver ny bedriftseier. Ved å ha en SEO-optimalisert blogg, vil du kunne øke plasseringen din i søkerangeringer, og dermed bli funnet av flere. Det er mange fordeler med å lage en blogg. For det første hjelper det å drive trafikk til nettstedet ditt. For det andre kan du gjenbruke blogginnhold for sosiale mediekanaler. Og til slutt hjelper det med å konvertere trafikk til potensielle kunder.
Blogginnlegg trenger ikke være lange og komplekse. Fokuser på å snakke på en enkel måte, fokuser på forskjellige emner hvert innlegg og for ikke å nevne inkorporer søkeord du fokuserer på i hvert innlegg.
Les også: SEO – Hvordan bruke nøkkelord for å få bedre synlighet i Google
E-post markedsføring
Så hva er E-post markedsføring? E-post markedsføring er kjent for å være en av de mest effektive formene for markedsføring og dermed en måte å få nye besøkende til å engasjere seg i virksomheten din. Dette kan brukes til å kontakte kundene dine direkte om nye produkter, tjenester, bedriftsnyheter, tilbud og til slutt konkurranser. Et annet tips er å sette opp en automatisert e-post som sendes når kunder abonnerer på hva som helst på nettstedet ditt. Bruk denne e-posten til å anerkjenne og takke dem mens du markedsfører produkter. Inkluder en «anbefal en venn»-rabatt slik at du kan fange en annen kunde.
Start markedsføringen av din bedrift i dag!
Med disse 4 gratis markedsføringsideene kan du begynne å markedsføre virksomheten din i dag! Sosiale medier er en av de mest effektive formene for gratis markedsføring og i det lange løp kan du komme langt. Ta det første skrittet i dag og lag den bloggen, publiser ditt første LinkedIn-innlegg, prøv Canva for design.
Likte du denne artikkelen? Ikke glem å dele den:
Om FrontCore
Over 3700 kurstilbydere benytter seg av løsninger fra FrontCore – og det er ikke uten grunn. FrontCore er nemlig et av Norges ledende kompetansemiljøer innen webmarkedsføring av kurs og skysystemer for kursadministrasjon. Med over 19 års erfaring fra kursbransjen og fingeren kontinuerlig på pulsen i markedet, hjelper vi kurstilbydere med å oppnå mer effektiv drift og høyere inntekter.
Tjenester
Relaterte artikler
Effektiviser kursvirksomheten din med vår nye HubSpot-FrontCore-integrasjon
Gjør kursvirksomheten din mer effektiv med HubSpot-FrontCore-integrasjonen! Automatiser påmeldinger, synkroniser data og samle all kommunikasjon på ett sted. Oppdag hvordan integrasjonen kan forenkle din kursdrift og gi bedre resultater.
Hvordan lagre personopplysninger på en forsvarlig måte?
Personopplysninger er en viktig del av enhver virksomhet og lagring av personopplysninger er derfor noe man sjelden kommer unna. Likevel følger det et stort ansvar med lagringen av denne informasjonen. For å sikre at personopplysninger håndteres på en forsvarlig måte...
Hvordan holde en medarbeidersamtale?
Lær hvordan du holder en effektiv medarbeidersamtale! Utforsk tips til forberedelse, gjennomføring og oppfølging, samt spørsmål du kan stille for å styrke kommunikasjon og engasjement. Gjør samtalene dine meningsfulle og få bedre resultater!
0 kommentarer