FrontCore logo
Blikkfanger

De 10 mest populære blogginnleggene i 2019

av | des 10, 2019 | Blogg, Tips og triks

Mest leste blogginnlegg i 2019

FrontCore’s andre bloggår nærmer seg slutten, og mye har skjedd på bloggfronten for Frontcore Insider i løpet av året.  Vi begynte å blogge på nettsiden i desember 2017, og har siden den gang i publisert 126 blogginnlegg. I 2019 begynte vi å produsere engelsk innhold på bloggen. Vi har frem til nå publisert 25 norske og 35 engelske innlegg i det inneværende året. Det er vi stolte av. Vi setter pris på alle som engasjerer seg ved å lese innleggene ukentlig og gir oss positive tilbakemeldinger på hvert eneste innlegg.

Som du kanskje allerede har fått med deg har vi nylig gått fra å være èn til to produsenter for bloggen. Det vil si at det blir enda flere blogginnlegg og annet spennende innhold å glede seg til i året som kommer.

Har du husket å lese de mest populære blogginnleggene for 2019? Vi har samlet de 10 mest leste blogginnleggene for året som har gått nedenfor.

 

10. Gamification i opplæring: 4 måter å bringe spill inn i klasserommet.

Gamification i opplæring

Har du lekt med tanken om å gjøre om på dine nåværende undervisningsmetoder?

Med gamification som undervisningsmodell vil kursene dine bli mer engasjerende og ikke minst skille seg ut i mengden av kurstilbud.  Spillere bruker utallige timer på problemløsning gjennom spill, og dette er ikke uten grunn. Spill i ulike former øker motivasjon gjennom engasjement.

Lær mer om hvordan forskere, lærere og instruktører har forsøkt å utnytte videospillets makt ved å bruke gamification for motivasjon i klasserommet i dette blogginnlegget.

 

9. Hvordan lage en god sjekkliste for kurs og arrangementer

Ved å arrangere kurs og andre opplæringstilbud, følger mange prosesser med ting som skal gjøres og/eller vurderes. Det er dog ikke alltid like lett å huske på alt som må gjøres i forbindelse med dette.

Lurer du på hvordan du kan holde styr på disse prosessene? Da bør du lese blogginnlegget som forklarer hvordan du kan lage en god sjekkliste for kurs og arrangementer HER.

 

8.  SEO – Hvordan bruke nøkkelord for å få bedre synlighet i Google

Computer-SEO-Desk

Det er ingen tvil om at søkemotoroptimalisering (SEO) er avgjørende for å være synlig i dagens kursmarked.  SEO er teknikker for å gjøre en nettside bedre synlig i søkemotorer som Google. Dersom du velger å benytte deg av relevante nøkkelord, er det større sannsynlighet for å komme høyere i Google.

Lurer du på hvordan du kan nå toppen i Google? Da bør du lese blogginnlegget «Hvordan bruke nøkkelord for å få bedre synlighet i Google».

 

7. 8 tips: Hvordan få flere påmeldinger gjennom nettsiden din

Det kan være vrient å vite hvordan du skal tilpasse din nettside, slik at du konverterer deltakere til dine kurs. Du bør blant annet velge riktig plassering av påmeldingsskjema, få frem verdien av kursene dine, fremhele positive omtaler fra tidligere deltakere osv.

I blogginnlegget 8 tips til hva du kan gjøre med nettsiden din for å få flere påmeldinger, kan du lese mer om dette.

 

6. 92 kraftfulle ord som hjelper deg med å selge kursene dine92 ord som hjelper deg med å selge kurs

Ordene du bruker når du formulerer en tekst, er helt avgjørende for om dine potensielle deltakere ønsker å melde seg på kursene dine, eller ikke.

Ønsker du tips og triks til hvilke ord som hjelper deg med å selge kursene dine? Vi har skrevet et blogginnlegg der vi gir deg hele 92 forslag til kraftfulle ord du kan bruke når du formulerer dine budskap.

 

5. Syv effektive kampanjeidèer: Hvordan selge kurs til tidligere deltakere

Den billigste og minst tidkrevende metoden for rekruttering av deltakere, er at dine nåværende deltakere kommer tilbake på nye kurs. Dessutten er dette også et bevis på vellykket kursgjennomføring.

Mange fokuserer mer på å skaffe nye kunder, enn å ta vare på de gamle. Det er betydelig høyere sannsynlighet for å oppnå salg hos en tidligere, eller allerede eksisterende kunde, enn å komme igjennom hos noen som aldri har hørt om deg.

Vi gir deg syv ideer til effektive kampanjer du kan utarbeidet i blogginnlegget: Hvordan selge kurs til tidligere deltakere.

 

4. Berettiget interesse som behandlingsgrunnlag

GDPR-berettiget-interesse-s

Ved behandling av personopplysninger kreves det at det foreligger et lovlig behandlingsgrunnlag. Dette kan for eksempel være «gyldig samtykke» fra deltaker, i denne sammenheng. Berettiget interesse er ett av seks vilkår som kan benytttes som grunnlag for behandling av personopplysninger.

Lurer du på om du kan bruke berettiget interesse som behandlingsgrunnlag for din kursvirksomhet, bør du lese mer i dette blogginnlegget.

 

3. Hvilke kurs er mest populære akkuratt nå? 1. plassen vil overraske deg

Èn millioner kurssøkende leter etter kurs i alle type kategorier på Kursguiden.no hvert år. Dette er som du sikkert allerede vet, vår markedsføringsplattform for kurstilbud. Da vi skulle skrive dette innlegget ble vi overrasket over resultatet.

Finn ut hvilken kurskategori som tronet toppen av pallen i blogginnlegget: Hvilke kurs er mest populære akkuratt nå? 1. plassen vil overraske deg.

 

2. 7 gode grunner: Hvorfor velge SAAS?

Software as a service (SaaS), som på norsk kalles «programvare som en tjeneste», er en skybasert tjeneste, der du trenger egen lisensiering og/eller abonnement for å få tilgang.

Software as a service har flere fordeler i forbindelse med det å administrere kurs, og det sparer deg for beytdelig med tid, som du ellers ville brukt på verdiskapende oppgaver. Vi presenterer 7 gode grunner til at du bør velge SaaS i dette innlegget.

 

1. Kan VR revolusjonere opplæring?

Virtual Reality, også kjent som VR, vil si å erstatte så mange sanseinntrykk som mulig gjennom virtuelle inntrykk. Dette skjer som regel gjennom VR-briller. Slike briller trender teknologisk i de fleste markeder om dagen. VR har nå åpnet for å bli brukt i forbindelse med undervisning og opplæring.

Dette gjør opplæringen mer engasjerende og virkelighetsnær. Du kan lese mer om hvordan VR kan revolusjonere opplæring her.

Forskningsforsøk med VR

 

Vi ser at det er noen temaer som går igjen i de mest populære innleggene. Blant annet hvordan en kan gjøre kurset sitt med innovativt ved hjelp av teknologi, og tips til hvordan du kan markedsføre dine kurs. Har du ikke fått med deg alle innleggene? Ikke gå glipp av våre fremtidige blogginnlegg – Få gratis og nyttig innhold i innboksen, ved å melde deg på vårt bloggbrev her.

 

Likte du denne artikkelen? Ikke glem å dele den:

Del denne posten: 

Ansatte i FrontCore

Kort blå strek

Om FrontCore

Over 2700 kurstilbydere benytter seg av løsninger fra FrontCore – og det er ikke uten grunn. FrontCore er nemlig et av Norges ledende kompetansemiljøer innen webmarkedsføring av kurs og skysystemer for kursadministrasjon. Med over 19 års erfaring fra kursbransjen og fingeren kontinuerlig på pulsen i markedet, hjelper vi kurstilbydere med å oppnå mer effektiv drift og høyere inntekter.

Få bedre grunnlag for beslutninger og strategiplanlegging

Tjenester

Spar opptil 61% tid i 2020

Med kursadministrasjon fra FrontCore kan du forenkle og automatisere de viktigste prosessene i kursvirksomheten, slik at du får tid til de verdiskapende aktivitetene.

Forfatter: Mari Carlsen

Forfatter: Mari Carlsen

Content Manager

Mari produserer digitalt innhold for FrontCore, og er med på å hjelpe kurstilbydere å oppnå en lønnsom kurshverdag. Hun har en bachelorgrad i Kommunikasjonsledele ved Handelshøyskolen BI og brenner for ekstern kommunikasjon. Mari har tilegnet seg Inbound-sertifisering gjennom HubSpot Academy.  Besøk Maris LinkedIn-profil her.

Relaterte artikler

Slik setter du riktig pris på kurset ditt

Slik setter du riktig pris på kurset ditt

Hvorfor er det viktig å sette riktig pris på ditt kurs? Jo, nettop fordi både for høy og for lav pris på kurset kan koste deg potensielle deltakere! Lærer du deg hvordan du kan prise riktig kan du både øke opplevd verdi for dine deltakere, og øke din profitt.

les mer