FrontCore’s andre bloggår nærmer seg slutten, og mye har skjedd på bloggfronten for Frontcore Insider i løpet av året. Vi begynte å blogge på nettsiden i desember 2017, og har siden den gang i publisert 126 blogginnlegg. I 2019 begynte vi å produsere engelsk innhold på bloggen. Vi har frem til nå publisert 25 norske og 35 engelske innlegg i det inneværende året. Det er vi stolte av. Vi setter pris på alle som engasjerer seg ved å lese innleggene ukentlig og gir oss positive tilbakemeldinger på hvert eneste innlegg.
Som du kanskje allerede har fått med deg har vi nylig gått fra å være èn til to produsenter for bloggen. Det vil si at det blir enda flere blogginnlegg og annet spennende innhold å glede seg til i året som kommer.
Har du husket å lese de mest populære blogginnleggene for 2019? Vi har samlet de 10 mest leste blogginnleggene for året som har gått nedenfor.
10. Gamification i opplæring: 4 måter å bringe spill inn i klasserommet.
Har du lekt med tanken om å gjøre om på dine nåværende undervisningsmetoder?
Med gamification som undervisningsmodell vil kursene dine bli mer engasjerende og ikke minst skille seg ut i mengden av kurstilbud. Spillere bruker utallige timer på problemløsning gjennom spill, og dette er ikke uten grunn. Spill i ulike former øker motivasjon gjennom engasjement.
9. Hvordan lage en god sjekkliste for kurs og arrangementer
Ved å arrangere kurs og andre opplæringstilbud, følger mange prosesser med ting som skal gjøres og/eller vurderes. Det er dog ikke alltid like lett å huske på alt som må gjøres i forbindelse med dette.
8. SEO – Hvordan bruke nøkkelord for å få bedre synlighet i Google
Det er ingen tvil om at søkemotoroptimalisering (SEO) er avgjørende for å være synlig i dagens kursmarked. SEO er teknikker for å gjøre en nettside bedre synlig i søkemotorer som Google. Dersom du velger å benytte deg av relevante nøkkelord, er det større sannsynlighet for å komme høyere i Google.
7. 8 tips: Hvordan få flere påmeldinger gjennom nettsiden din
Det kan være vrient å vite hvordan du skal tilpasse din nettside, slik at du konverterer deltakere til dine kurs. Du bør blant annet velge riktig plassering av påmeldingsskjema, få frem verdien av kursene dine, fremhele positive omtaler fra tidligere deltakere osv.
5. Syv effektive kampanjeidèer: Hvordan selge kurs til tidligere deltakere
Den billigste og minst tidkrevende metoden for rekruttering av deltakere, er at dine nåværende deltakere kommer tilbake på nye kurs. Dessutten er dette også et bevis på vellykket kursgjennomføring.
Mange fokuserer mer på å skaffe nye kunder, enn å ta vare på de gamle. Det er betydelig høyere sannsynlighet for å oppnå salg hos en tidligere, eller allerede eksisterende kunde, enn å komme igjennom hos noen som aldri har hørt om deg.
Ved behandling av personopplysninger kreves det at det foreligger et lovlig behandlingsgrunnlag. Dette kan for eksempel være «gyldig samtykke» fra deltaker, i denne sammenheng. Berettiget interesse er ett av seks vilkår som kan benytttes som grunnlag for behandling av personopplysninger.
3. Hvilke kurs er mest populære akkuratt nå? 1. plassen vil overraske deg
Èn millioner kurssøkende leter etter kurs i alle type kategorier på Kursguiden.no hvert år. Dette er som du sikkert allerede vet, vår markedsføringsplattform for kurstilbud. Da vi skulle skrive dette innlegget ble vi overrasket over resultatet.
Software as a service (SaaS), som på norsk kalles «programvare som en tjeneste», er en skybasert tjeneste, der du trenger egen lisensiering og/eller abonnement for å få tilgang.
Virtual Reality, også kjent som VR, vil si å erstatte så mange sanseinntrykk som mulig gjennom virtuelle inntrykk. Dette skjer som regel gjennom VR-briller. Slike briller trender teknologisk i de fleste markeder om dagen. VR har nå åpnet for å bli brukt i forbindelse med undervisning og opplæring.
Vi ser at det er noen temaer som går igjen i de mest populære innleggene. Blant annet hvordan en kan gjøre kurset sitt med innovativt ved hjelp av teknologi, og tips til hvordan du kan markedsføre dine kurs. Har du ikke fått med deg alle innleggene? Ikke gå glipp av våre fremtidige blogginnlegg – Få gratis og nyttig innhold i innboksen, ved å melde deg på vårt bloggbrev her.
Over 2700 kurstilbydere benytter seg av løsninger fra FrontCore – og det er ikke uten grunn. FrontCore er nemlig et av Norges ledende kompetansemiljøer innen webmarkedsføring av kurs og skysystemer for kursadministrasjon. Med over 19 års erfaring fra kursbransjen og fingeren kontinuerlig på pulsen i markedet, hjelper vi kurstilbydere med å oppnå mer effektiv drift og høyere inntekter.
Med kursadministrasjon fra FrontCore kan du forenkle og automatisere de viktigste prosessene i kursvirksomheten, slik at du får tid til de verdiskapende aktivitetene.
Mari produserer digitalt innhold for FrontCore, og er med på å hjelpe kurstilbydere å oppnå en lønnsom kurshverdag. Hun har en bachelorgrad i Kommunikasjonsledele ved Handelshøyskolen BI og brenner for ekstern kommunikasjon. Mari har tilegnet seg Inbound-sertifisering gjennom HubSpot Academy. Besøk Maris LinkedIn-profil her.
Vil du bli flinkere til å lage kurs på nettet? Professor i nettbasert utdanning, Morten Flate Paulsen, deler sine beste tips og erfaringer i feltet i tillegg til hvem du bør følge med på når det gjelder online utdanning og kurs!