Tips til hvordan du kan gjøre din nettside bedre
Du har ikke mer enn 5 sekunder (gi eller ta) for å fange kundenes interesse når de besøker nettsiden din. Er nettsiden din mobilvennlig? Er nettsiden din enkel å navigere? Hvis ikke, er det på tide å forbedre nettsiden ditt. I dette blogginnlegget vil vi introdusere våre beste tips til hvordan du kan gjøre nettsiden din bedre.
Chatbots for kundeservice
Å investere i en chatbot kan være en fin måte å hjelpe nettsiden din med å beholde kunder. Følelsen av å ha kundeservice tilgjengelig umiddelbart er spesielt verdsatt av kundene. Statistikk sier at 67% av kunder over hele verden brukte en chatbot for kundeservice i 2021.
Chatbots er en fin måte å gi kundeservice på, men kunder vil ofte også ha live chat som et alternativ. En hybrid chatbot er derfor et godt alternativ. Med en hybrid chatbot starter chatten med chatboten, og hvis kunden trenger hjelp med noe chatboten ikke kan hjelpe med, kan en agent ta over.
Når du integrerer en chatbot med nettsiden din, kan det bidra til å levere en god opplevelse samt gi verdi til de besøkendes reise med merkevaren din.
Bruk sterke oppfordringer til handling
En oppfordring til handling er et sett med ord som hjelper med å presse folk til å handle. Oppfordring til handling forteller brukeren din hva de skal gjøre, samt hvordan de skal handle. Dette er veldig viktig siden brukere ikke alltid vet hva de skal gjøre når de kommer til nettsiden din. Handlingsoppfordringen din bør oppmuntre brukere til å foreta en bestemt handling, for eksempel å registrere seg for en e-postliste, fylle ut et kundeskjema eller andre ting som gagner målene dine. Handlingsoppfordringen skal være merkbar og også vises som en knapp eller en link.
Det er flere fordeler ved en handlingsoppfordring. En god CTA (handlingsoppfordring) gir for det første kundene klarhet i hva de skal gjøre, og for det andre kan det bidra til å presse prospekter videre gjennom prosessen med kundereisen. Dette vil hjelpe deg med å øke potensielle kundeantall og salg.
Hvordan lage sterk oppfordring til handling?
Så hvordan lager du en god CTA? Det første trinnet er å sette seg selv i skoene til målgruppen din. Hva skal til for at du handler om du var kunde? Å forstå måten kundene dine tenker på kan hjelpe deg på veien til å lage en god handlingsoppfordring.
Inkorporer video
Det er bra å ha både bilder og videoer på nettsiden din for å bryte opp store tekstblokker. Video blir en mer og mer populær måte å konsumere innhold på, og det er en perfekt måte å få brukerne til å engasjere seg på. Statistikk viser at seerne vil holde seg engasjert lenger med video en med lesing.
Et tips for video på nettsiden din er å legge inn en forklaringsvideo øverst på siden. Hjemmesiden din skal tjene som en introduksjon til din bedrifts, og en forklaringsvideo vil derfor passe inn øverst på siden. Kundehistorier i videoformat brukes også ofte på bedrifters nettsider og er noe de fleste bedrifter burde ha. Det er en god måte å vise frem hvordan produktet eller tjenesten din har hjulpet kunder med å oppnå resultatene sine. Slike videoer legger til autentisitet og bygger tillit.
Når du inkluderer videoer på nettsiden din, anbefales det å laste opp videoen til YouTube-kanalen din og deretter legge in YouTube-linken til nettsiden din.
Mobilvennlig
Det er viktig at nettsiden din også er mobilvennlig siden det i 2022 utføres flere google-søk via mobil enn datamaskin. Mobilvennlig nettside betyr å vise en annen versjon av nettsiden din for kunder som bruker mobil og datamaskin. Det er flere måter du kan gjøre dette på, og den vanligste måten er responsivt design. Dette betyr at nettsidens design tilpasser seg skjermstørrelsen når du surfer fra en mobil. Responsivt design er også bra for SEO.
Les også Mobilvennlig påmeldingssystem: en nødvendighet
Enkelt design
Hvorfor er det viktig å ha et godt design på nettsiden? Selv om en nettside er med spennende og eksperimentelt design skiller seg ut, kan det gjøre kunden din lettere forvirret og distrahert. Å ha et enkelt design er behagelig for øyet og lett å navigere seg gjennom. Med dette i tankene bør du begrense bruken av fonter og farger, og i stedet fokusere kun på noen få av hver.
Sørg for å holde nettsiden din ryddig. Hvis nettsiden din har for mye informasjon, overbelaster det sinnet og kan gjøre at kunden din ikke klarer å holde på ny informasjon som blir gitt.
Nettsidedesign er viktig og bør alltid vurderes grundig. Som et resultat hjelper en bra designet nettside deg med å pleie potensielle kunder og få flere konverteringer. Det er også viktig når det gjelder god brukeropplevelse og at kundene holder på viktig informasjon og kan enkelt navigere seg gjennom nettsiden.
Les også 8 tips: Hvordan få flere påmeldinger gjennom nettsiden din
Ta første steg i riktig retning
Ta første steg i dag mot en bedre nettside med FrontCore sitt påmeldingssystem. Påmeldingssystemet består av en kurskalender på egen nettside, påmeldingsskjema og deltakeradministrasjon i ett. Kurskalenderen kan du skreddersy slik at den passer både merkevare og layouten på egen hjemmeside. Få orden på nettsiden din med et godt designet kurskalender, kontakt oss her så hjelper vi deg!
Likte du denne artikkelen? Ikke glem å dele den:
Om FrontCore
Over 3700 kurstilbydere benytter seg av løsninger fra FrontCore – og det er ikke uten grunn. FrontCore er nemlig et av Norges ledende kompetansemiljøer innen webmarkedsføring av kurs og skysystemer for kursadministrasjon. Med over 19 års erfaring fra kursbransjen og fingeren kontinuerlig på pulsen i markedet, hjelper vi kurstilbydere med å oppnå mer effektiv drift og høyere inntekter.
Tjenester
Relaterte artikler
Effektiviser kursvirksomheten din med vår nye HubSpot-FrontCore-integrasjon
Gjør kursvirksomheten din mer effektiv med HubSpot-FrontCore-integrasjonen! Automatiser påmeldinger, synkroniser data og samle all kommunikasjon på ett sted. Oppdag hvordan integrasjonen kan forenkle din kursdrift og gi bedre resultater.
Hvordan lagre personopplysninger på en forsvarlig måte?
Personopplysninger er en viktig del av enhver virksomhet og lagring av personopplysninger er derfor noe man sjelden kommer unna. Likevel følger det et stort ansvar med lagringen av denne informasjonen. For å sikre at personopplysninger håndteres på en forsvarlig måte...
Hvordan holde en medarbeidersamtale?
Lær hvordan du holder en effektiv medarbeidersamtale! Utforsk tips til forberedelse, gjennomføring og oppfølging, samt spørsmål du kan stille for å styrke kommunikasjon og engasjement. Gjør samtalene dine meningsfulle og få bedre resultater!
0 kommentarer