FrontCore logo
Blikkfanger

4 vanlige problemer små kursvirksomheter står overfor

av | sep 13, 2022 | Blogg, Kursadministrasjon

Portrett av Erlend Ryan

Er du en liten kursvirksomhet som drukner i manuelt arbeid og mangler tid til å gjøre noe med det? Bekymre deg ikke, du er ikke er alene. Små kursvirksomheter sliter med mange vanlige problemer uten engang å vite det.  Dette på grunn av å være ekstremt opptatt med sin daglige drift. Nedenfor presenterer jeg  vanlige problemer små kursvirksomheter står overfor og tips til å løse dem.

 

Finne deltakere

Som liten kursvirksomhet, og som liten bedrift generelt, kan det være vanskelig å finne deltakere/kunder. Dagens marked er veldig konkurransedyktig, noe som bare gjør det vanskeligere. Alle kursvirksomheter og bedrifter står overfor denne utfordringen, men for mindre bedrifter er det mer betydelig. Flere deltakere fører til mer fortjeneste og muligheter for vekst. Men hvordan kan du få flere deltakere?

 

Hvordan få flere deltakere.

Nøkkelen til å finne deltakere er å skille seg ut I mengden. Og hvordan gjør du det? Det er mange måter du kan skille deg ut på, og en av dem er ved å fokusere på anmeldelser.
1. Anmeldelser er alltid gode å fremheve på nettstedet ditt fordi mange kunder leser og stoler på online anmeldelser like mye som personlige anbefalinger. Nesten fire av fem forbrukere sier at de stoler på vurderingene de leser så mye som personlige anbefalinger. For at dette skal være et alternativ, må du også tilby utmerket kundeservice.

2. En annen løsning er å få et godt påmeldingsskjema på nettstedet ditt for enkel og rask registrering. Med FrontCore-løsninger kan du få et tilpasset påmdeldingsskjema for nettstedet ditt for å enklere registrere seg på kurs.

Les også: 7 tips: Slik utmerker du deg ut blant dine konkurrenter.

Mangel på tid

Som en liten kursvirksomhet er tiden aldri på din side.  Mangelen på tid kommer ofte fra mengden manuelt arbeid som gjøres i virksomheten. Det er mange rutiner som må følges i en kursvirksomhet, og dette kan være veldig tidkrevende.  Store mengder manuelt arbeid og mangel på tid kan etter hvert bli en stor byrde for dine ansatte og for virksomheten.  Stress er noe som kan stå i veien for suksess i virksomheten din, da det begrenser deg og dine ansatte. Stress kan også føre til at du blir mindre produktiv og får deg til ikke å tenke klart. Så, hvordan kan du frigjøre tid og redusere stresset?

 

Hvordan spare tid på daglig basis

Ved å bruke mindre tid på hver av de daglige oppgavene dine, kommer du til å spare mye tid i løpet av en arbeidsdag. Med et kursadministrasjonssystem kan du automatisere disse daglige oppgavene og frigjøre store mengder tid. Det er mange måter oppgavene dine kan automatiseres på. Noen eksempler er automatiserte e-poster og SMS-varsler. Stress på jobben kommer fra at oppgaver er for tidkrevende, og med automatiserte oppgaver kan du redusere stressnivået betydelig.

 

Les også: 4 trinn mot en mindre stressende treningsdag.

Manuelt arbeid

Et annet vanlig problem blant små kursvirksomheter er mengden manuelt arbeid. Mange virksomheter melder på deltakere manuelt til kurs via telefon og e-post på grunn av at de ikke har et påmeldgingsskjema på nettstedet sitt. Og selv om de har et påmeldingsskjema, utfører de all administrasjon i Excel-ark. Med økningen av deltakerne vil dette bli vanskelig å følge med på, da det er veldig tidkrevende. Et annet eksempel på dette er å sende ut e-post. Mange kursvirksomheter sender ut faste e-poster både før og etter kurs. Automatisering av disse prosessene kan spare deg for mye tid og energi.  Med kurs kommer også arbeidet med å generere og sende ut sertifikater. På store kurs med mange deltakere som gjør dette arbeidet manuelt, er det ikke tilstrekkelig. Hvordan kan du være mer effektiv?

 

Automatiserte daglige oppgaver

Det er mange måter du kan automatisere disse tingene på; Ett eksempel er en rutinemodul. En rutinemodul er et sted der du kan konfigurere måter å kontakte deltakerne på. Her kan du definere automatiske utsendelser for deltakere og instruktører. Du kan også konfigurere utsendelser for timer, dager eller måneder i forveien etter kurset. Hvis du angir dette som en rutine i rutinemodulen, vil dette fortsette av seg selv til du bestemmer deg for å avslutte det. Med et kursadministrasjonssystem, som FrontCore, kan du generere og sende ut sertifikater mye raskere med automatiserte løsninger.

Bortsett fra dette kan du også sette opp automatiske sertifikater. Ved hjelp av en mal og et sett med flettefelt kan du utstede og sende ut sertifikater til deltakerne automatisk.

 

Virker profesjonell

Å se profesjonell ut er også viktig og spesielt for små kursvirksomheter. Det kan være vanskelig som en liten virksomhet å bli tatt på alvor i markedet. Å fremstå som profesjonell er avgjørende for å få flere deltakere. Deltakerne kan være usikre på deg og stille spørsmål ved om du virkelig er god i jobben din. Hvordan kan du virke mer profesjonell?

 

Tips om hvordan du fremstår som profesjonell

Å lage et godt og moderne nettsted er viktig for å se profesjonell ut. Det skal for eksempel være enkelt for potensielle deltakere å melde seg på kursene dine, så vel som det skal være behagelig for øyet. Som nevnt tidligere kan du opprette ditt eget bestillingsskjema som gjør det enkelt å registrere deg. Med et online påmeldingssystem kan du skreddersy både en treningskalender og et bestillingsskjema som passer ditt merke og nettsted.

God kundeservice gjør kundene dine fornøyde, og det får deg også til å virke mer profesjonell. Hvis du bytter opp de manuelle daglige oppgavene dine og gjør dem automatiserte, kan du glede kundene dine bedre. Dette fordi kommunikasjonen med kunden går både jevnere og raskere.

 

Løs utfordringene dine i dag

Føler du at du har noen av disse vanlige problemene i kursvirksomheten din? Et kursadministrasjonssystem er et system som kan hjelpe deg med å automatisere de daglige oppgavene dine, opprette et bestillingsskjema og spare tid. Vårt FrontCore automatiserte system kan hjelpe deg med dette og mye mer. Les mer om vår kursadministrasjonsløsning her.

 

Training Management Systems Guide

Likte du denne artikkelen? Ikke glem å dele den:

Ansatte i FrontCore

Kort blå strek

Om FrontCore

Over 3500 kurstilbydere benytter seg av løsninger fra FrontCore – og det er ikke uten grunn. FrontCore er nemlig et av Norges ledende kompetansemiljøer innen webmarkedsføring av kurs og skysystemer for kursadministrasjon. Med over 19 års erfaring fra kursbransjen og fingeren kontinuerlig på pulsen i markedet, hjelper vi kurstilbydere med å oppnå mer effektiv drift og høyere inntekter.

Tjenester

Forfatter: Rikke Neverdal

Forfatter: Rikke Neverdal

Digital Content Marketer

Relaterte artikler

Erlend Ryan drar i gang FrontCore’s nye innovasjonsprosjekt

Erlend Ryan drar i gang FrontCore’s nye innovasjonsprosjekt

FrontCore har ansatt Erlend som FrontCore’s nye Product Innovaton Specialist. Stillingen er et Summer Internship, og er en del av Frontcore’s nye innovasjonsprosjekt kalt FrontCore Labs. – Skal vi lykkes med vår visjon om å bli ledende i vår bransje, er det svært...

les mer

0 kommentarer

Send inn en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.