FrontCore logo
Blikkfanger

Trenger dere et system for kursadministrasjon? Her er 4 tips for å overbevise teamet ditt

av | apr 20, 2023 | Blogg, Kursadministrasjon

Portrett av Erlend Ryan

Sliter du med å overbevise teamet ditt om å bytte til et kursadministrasjonssystem (TMS)? Selv om det å bytte til et TMS kan ha mange fordeler, som automatisering av manuelt arbeid og å redusere stress, kan det være utfordrende å introdusere et nytt system for teamet ditt. Å være redd for endringer er en naturlig atferd for ethvert menneske, spesielt når disse endringene skjer I et kjent miljø, som på jobb. Her er 4 tips for å hjelpe teamet ditt med å omfavne endringen og gjøre byttet til et TMS med entusiasme. 

 

Fremhev fordelene 

Forklar for teamet ditt fordelene ved å bruke et system for kursadministrasjon. Få teamet ditt til å tenke på fordelene ved å bytte til et nytt system, i stedet for de negative. Noen av fordelene inkluderer økt produktivitet og effektivitet. Sørg for at teamet ditt forstår hvordan systemet kan være til nytte for dem personlig og hjelpe dem å nå sine karrieremål. Introduser TMS-et ikke som et obligatorisk skifte i virksomheten, men mer som et verktøy som vil gjøre at teamet jobber enklere. Teamet vil ta endringene lettere hvis de føler at det vil være til nytte for dem personlig og hvordan det vil lette arbeidsmengden deres. 

Her er noen flere fordeler som du kan kopiere og sende til teamet ditt:

  • Automatiser repetitivt arbeid og frigjør tid som du kan bruke på verdiskapende oppgaver istedenfor.
  • Håndtere alle aspekter ved kursadministrasjon veldig effektivt.
  • Øk påmeldingene på din egen nettside ved bruk av bookingløsninger.
  • Få fornøyde kunder gjennom effektiv håndtering av påmeldinger, kunder, deltakere og kurshistorikk.

 

LES OGSÅ: 3 måter du kan forbedre effektivitet i kursvirksomhetenen din

 

Adresser bekymringer 

Adresser eventuelle bekymringer teamet ditt måtte ha om å bytte til et kursadministrasjonssystem. Noen teammedlemmer kan være bekymret for tiden og innsatsen som kreves for å lære å bruke et nytt system. Forsikre dem om at et TMS er svært brukervennlig og at fordelene ved å bytte til dette systemet overveier eventuelle kortsiktige bekymringer. Endring er ikke lett, men å holde ansatte involvert og informert gjennom hele prosessen gjør en stor forskjell for teamet. 

Et møte på arbeidsplassen hvor det blir adressert problemer

LES OGSÅ: De 6 største tidstyvene for kurstilbydere – og hvordan du unngår dem.

 

Tilby opplæring 

Det er viktig å gi god opplæring til teamet ditt slik at de ikke føler seg frustrert over å ikke forstå systemet. Sørg for å fortelle teamet ditt at du setter god opplæring høyt og planlegger å skaffe de tilstrekkelig med opplæring. Det er et par ting du kan gjøre for å holde det løftet.

Velg en leverandør som tilbyr opplæring av systemet. Mange tilbydere gir opplæring i bruk av systemet når du kjøpet et system for kursadministrasjon. FrontCore tilbyr opplæring når du kjøper et TMS, og hvis den inkluderte opplæringen ikke er nok, kan du også be om mer opplæring.

Velg en leverandør med en kunnskapsdatabase. En kunnskapsdatabase er en database fylt med informasjon om systemet. Hvis du trenger hjelp til spesifikke ting mens du bruker systemet, kan du sjekke ut kunnskapsdatabasen og få den hjelpen du trenger.

Velg en leverandør med oppdateringer om produktnyheter. Det er viktig å holde seg oppdatert om oppdateringer i systemet. Mange tilbydere sender ut oppdateringer om produktnyheter for hver gang noe har blitt oppdatert i systemet.

 

Gå foran som et godt eksempel 

Hva betyr det å gå foran som et godt eksempel? Dette er en lederstil der du modellerer atferden du ønsker å se hos teammedlemmene dine. Gå foran som et godt eksempel og fortell teamet ditt at du kommer til å bruke kursadministrasjonssystemet selv. Dette vil demonstrere for teamet ditt at du tror på systemet og at du er villig til å investere tid og krefter på å lære å bruke det effektivt. Å inspirere mennesker rundt deg og bidra til god teambuilding er noen av de mange fordelene når du går foran som et godt eksempel. 

Gå foran som et godt eksempel.

LES OGSÅ: 5 myter om kursadministrative løsninger

Til slutt, overbevis sjefen

Når tiden er inne og dere ønsker å få et system for kursadministrasjon, må du ikke bare overbevise teamet ditt. Du må også overbevise sjefen din. Å ha teamet ditt overbevist først, kan gjøre det lettere å overbevise sjefen, og det er derfor det kan være hensiktsmessig å la det være siste steg. Å ha hele teamet om bord kan gjøre det lettere for å sjefen å akseptere forslaget om å få et kursadministrasjonssystem. Du kan følge stegene overfor, fremheve fordelene og addressere bekymringer, i tillegg burde du legge til et steg til, identifisere problemet.

Å identifisere problemet er viktig for å overbevise sjefen din. Definer tydelig hva problemet er og ineffektiviteten som det et kursadministrasjonssystem kan løse eller forbedre. Disse problemene kan for eksempel være for mye manuelt arbeid, mangel på tid og vanskeligheter med å få flere deltakere.

 

Omfavn endringen i dag  

Avslutningsvis kan det virke skremmende å bytte til et system for kursadministrasjon i begynnelsen, men ved å følge disse 4 tipsene kan du hjelpe teamet ditt med å omfavne endringen med entusiasme og få sjefen om bord om å skaffe et system. Å introdusere endringer er alltid en utfordring. Derfor er det så viktig å gjøre prosessen så enkel som mulig for teamet ditt. FrontCores kursadministrasjonssystem er et godt bygget og brukervennlig system som kan hjelpe deg og teamet ditt til å få en mer produktiv og mindre stressende arbeidsdag. Omfavn endringen i dag og bytt til et TMS. 

Training Management Systems Guide

Likte du denne artikkelen? Ikke glem å dele den:

Ansatte i FrontCore

Kort blå strek

Om FrontCore

Over 3700 kurstilbydere benytter seg av løsninger fra FrontCore – og det er ikke uten grunn. FrontCore er nemlig et av Norges ledende kompetansemiljøer innen webmarkedsføring av kurs og skysystemer for kursadministrasjon. Med over 19 års erfaring fra kursbransjen og fingeren kontinuerlig på pulsen i markedet, hjelper vi kurstilbydere med å oppnå mer effektiv drift og høyere inntekter.

Tjenester

Forfatter: Rikke Neverdal

Forfatter: Rikke Neverdal

Digital Content Marketer

Relaterte artikler

0 kommentarer

Send inn en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *