Innblikk i kursbransjen: Hva skal til for å levere en totalpakke til kursdeltakerne?
Hytorc Norge driver innenfor en nisje du kanskje ikke har hørt om før, nemlig flensearbeid.
Hva er flensearbeid?
For å gjennomføre dette har Hytorc sin egen kursavdeling der deltakerne ved hjelp av rør og forbindelser i faktisk størrelse, lærer seg hvordan å håndtere verktøy, bolter og forbindelser. Deltakerne tilbringer størstedelen av kurset, 3-4 dager, i praksisrommet og skrur på alle de forskjellige typene flenseforbindelser som inngår i standardverket til kurset. De har et hovedkurs på 4 dager og et grunnkurs for flensearbeid. I tillegg til dette har de et tilpasset 2-dagers kurs for de som ikke bruker hydraulisk utstyr, og et repetisjonskurs som må gjennomføres hvert 5. år.
«Hytorc var den første produsenten som leverte hydrauliske muttertrekkere. Utstyret økte sikkerheten og kontrollen ved arbeid med flensede/boltede forbindelser. Vi holder stadig på med å utvikle nye systemer og måter å arbeide på. Det var en logisk konsekvens for Hytorc å være med på å utvikle kurs i bruk av utstyr og i arbeid med boltede forbindelser for å gi utførende operatørene bedre forståelse og økt kompetanse.
Kursvirksomheten kom etterhvert, etter økte krav og at det ble mer fokus på sikkerhet kom det inn forskjellige kompetansekrav vi måtte ta hensyn til.
Vi er en totalleverandør, og da leverer vi alle servicer. Vi leier ut utstyr, selger utstyr, kalibrerer utstyr, tar service og reparasjon av utstyr fra våre kunder og leverer også selvfølgelig kurs. Og vi har også et veldig dyktig ingeniørkontor som lager spesialløsninger for det som måtte trengs.»
Som en totalleverandør er nøkkelfaktoren for å gjøre det så bra i kursbransjen, fornøyde kunder.
«Jeg mener vi har mest erfaring i det vi holder på med. Og vi prøver alltid å levere best. Så det er det som er nøkkelen til suksessen – fornøyde kunder. Vi har også et unikt utvalg i forhold til flensene våre, det er veldig stort, så vi har mulighet til å skru på alle forskjellige typer flenser som er omfattet av standarden. Vi har lagt til rette for at alle kursdeltakere kan lære seg hver eneste detalj av det som trengs for å jobbe med dette.
I tillegg har vi alltid fokus på å ha nye og oppgraderte lokaler der folk kan trives. Vi har veldig flinke instruktører som går gjennom alle detaljer som dette faget innebærer. Så er vi jo rett på kilden i forhold til utstyret og alt som trengs for å jobbe på en sikker måte, så i forhold til kjernekompetansen vår er det jo absolutt rette plassen å gå til! Samtidig er vi ivrige på å skape et behagelig miljø for kursdeltakerne i våre nye og innbydende kurslokaler.»
For å promotere sine kurs bruker Hytorc sin egen hjemmeside Hytorc.no som en opplysende informasjonkilde for nåværende og fremtidige kunder.
Den brukes også for å kunne bestille kurs, samt melde seg på kurs for deltakerne. Her har de brukt den integrerte kurskalenderfunksjonen som påmeldingssystem for å få opp en oversikt over sine kurs på egen hjemmeside.
I et nisjefelt som det å holde kurs om flensearbeid er, vil man komme tett inn på deltakerne.
«Det mest givende er jo å møte så mange forskjellige personer og bidra til at de kan få hevet kompetansen. Dermed bidrar vi jo med at det blir mindre farlige hendelser, så vi sparer faktisk menneskeliv og miljøet i samme omgang. Også er det veldig fint for de som jobber med dette å få jobben gjort på en raskere og sikrere måte.
De som er på kurs blir også kjent med mange andre og får høre om deres hverdag og hvordan de har det. Og det er veldig kjekt.»
Å drive en større kursbedrift går ikke rundt av seg selv, og Hytorc er avhengig av enkelte verktøy for å få hverdagen til å gå rundt.
«I en hektisk kurshverdag er en kursleverandør nødt til å ha oversikt over forrige og framtidige kurs, kursdeltakerne, kursbevis og lignende. Verktøy som FrontCore er et fantastisk hjelpemiddel for å holde styr på disse utfordringene slik at en kan fokusere enda bedre på å gi kursdeltakerne en interessant og lærerik kursopplevelse.»
➡️ Vil du se mer av hva Hytorc driver med? Eller kanskje du trenger et lite flensekurs? Da kan du besøke deres nettside her!
117 eksempelspørsmål
& best practice
- 117 eksempelspørsmål i ulike kategorier
- Hvordan oppnå høy responsrate
- Hvordan få tilbakemeldinger av høy kvalitet
- Hvordan effektivt samle inn evalueringer
Likte du denne artikkelen? Ikke glem å dele den:
Om FrontCore
Over 3700 kurstilbydere benytter seg av løsninger fra FrontCore – og det er ikke uten grunn. FrontCore er nemlig et av Norges ledende kompetansemiljøer innen webmarkedsføring av kurs og skysystemer for kursadministrasjon. Med over 19 års erfaring fra kursbransjen og fingeren kontinuerlig på pulsen i markedet, hjelper vi kurstilbydere med å oppnå mer effektiv drift og høyere inntekter.
Få inn flere og bedre kursevalueringer
Tjenester
Relaterte artikler
Effektiviser kursvirksomheten din med vår nye HubSpot-FrontCore-integrasjon
Gjør kursvirksomheten din mer effektiv med HubSpot-FrontCore-integrasjonen! Automatiser påmeldinger, synkroniser data og samle all kommunikasjon på ett sted. Oppdag hvordan integrasjonen kan forenkle din kursdrift og gi bedre resultater.
Hvordan lagre personopplysninger på en forsvarlig måte?
Personopplysninger er en viktig del av enhver virksomhet og lagring av personopplysninger er derfor noe man sjelden kommer unna. Likevel følger det et stort ansvar med lagringen av denne informasjonen. For å sikre at personopplysninger håndteres på en forsvarlig måte...
Hvordan holde en medarbeidersamtale?
Lær hvordan du holder en effektiv medarbeidersamtale! Utforsk tips til forberedelse, gjennomføring og oppfølging, samt spørsmål du kan stille for å styrke kommunikasjon og engasjement. Gjør samtalene dine meningsfulle og få bedre resultater!
0 kommentarer