Julepresang fra FrontCore: Markedsføringsmodul
God jul, god jul
Her kommer vår nye markedsføringsmodul
Den ligger klar for alle kunder i løsningen vår
En førjulspresang her nå du får
På oppførte kurs kan du dine kontakter invitere
Med egendesignede mails vil du til dem appellere
Få oversikt over påmeldinger og klikk
Med vår veldig enkle dashboard-statistikk
Jepp – Du leste riktig. Nå får alle våre fantastiske kunder tilgang til en splitter ny markedsføringsmodul.
Flere måneder tilbake i tid fikk vi en idé om en modul som skulle hjelpe alle våre kunder med å enkelt formidle planlagte kurs til egne kontakter gjennom epost-utsendelser rett fra FrontCore.
Utviklingen av modulen ble påbegynt så og si umiddelbart, og nå er ventetiden endelig over. Markedsføringsmodulen er her og den er akkurat like bra som vi forestilte oss.
Spar tid på markedsføring og få bedre oversikt
Modulen gjør det enkelt å markedsføre oppførte kurs via epost til både eksisterende kontakter som du allerede har lagret i løsningen, samt til kontakter som du selv laster opp i modulen. Du vil nå kunne gjøre promoteringen av kursene dine fra én og samme løsning. Synlighet på Kursguiden.no, kalender og påmeldingsløsning på egen hjemmeside og nå også markedsføring gjennom epost-invitasjoner administreres direkte fra FrontCore. Dette vil ikke bare spare deg for betydelig med tid, men også gi deg god oversikt over resultatene fra de forskjellige kanalene.
Vi har laget et eget dashboard til markedsføringsmodulen, slik at du helt ukomplisert kan følge med på responsen de ulike markedsføringsbrevene dine får. Ser du at én variant gjør det betydelig bedre enn andre brev, kan du enkelt lage en kopi og bruke brevet på nytt ved senere utsendelser.
Gjør det enkelt og personlig
Når du utformer invitasjonen, kan du legge inn flettefelt som gjør e-posten mer personlig for mottakeren, samt kontinuerlig sjekke forhåndsvisning av utsendelsen. På den måten kan du sende ut mer personlige invitasjoner uten å måtte sende mail til hver enkelt mottaker, samt se hvordan e-posten vil se ut for dine mottakere uten å måtte sende ut prøvesending til deg selv. Nedenfor ser du et eksempel på en forhåndsvisning med et flettefelt (fornavn).
Så – Hvordan bruker du vår nye markedsføringsmodul?
Her er det ikke noe hokus pokus. Modulen er så enkel å bruke at vi sannsynligvis ikke engang behøver å forklare fremgangsmåten. Vi gjør det likevel, bare sånn i tilfelle:
- Klikk deg inn på markedsføringsmodulen
- Lag ny utsending eller kopier en tidligere utsending
- Legg til mottakere enten ved å laste dem opp via Excel, legg dem inn manuelt eller plukk fra tidligere mottakere
- Velg kurset du ønsker å markedsføre og legg til påmeldingslenke
- Utform en appellerende tekst
- Send ut markedsføringsbrevet!
- Hold oversikt over responsen ved å overvåke klikkprosent og genererte påmeldinger i dashboardet
Vi håper du liker denne førjulspresangen like godt som vi gjør!
Julehilsen fra FrontCore Teamet
På oppførte kurs kan du dine kontakter invitere
Med egendesignede mails vil du til dem appellere
Få oversikt over påmeldinger og klikk
Med vår veldig enkle dashboard-statistikk.
Dette var «gresk» for meg.
Hei, Knut!
Takk for kommentaren! Prøvde å være litt kreativ og lage et dikt om den nye modulen vår. La meg forsøke å forklare konseptet litt mindre flytende her: Markedsføringsmodulen lar deg invitere egne kontakter til kurs du har oppført i FrontCore (Enten de er synlige på Kursguiden.no og/eller på egen hjemmeside) via e-mail direkte fra FrontCore-løsningen. Med egne kontakter mener vi f.eks tidligere deltakere som du har kontaktinformasjon på og som du har lyst til å invitere til et lignende kurs eller oppfølgingskurs. Du kan også laste opp egne lister med kontakter, men pass på du har fått godkjenning til å sende epost til de e-postadressene du velger å sende invitasjon til.
Når du ønsker å invitere til kurs, klikker du deg inn på markedsføringsmodulen. Klikk på «Ny utsendelse». Her velger du navnet på utsendelsen og en unik navnekode. Videre velger du hvilke mottakere du ønsker å sende invitasjon til, samt hvilket kurs som du ønsker å invitere til. Deretter får du muligheten til å definere innholdet i invitasjonen. Her kan du f.eks skrive hvorfor du inviterer til akkurat dette kurset, informere om kursets innhold, samt eventuelle rabatter for tidligere deltakere og lignende. Inkluder gjerne en påmeldinglenke til kurset du inviterer i. Når du føler deg fornøyd med innholdet, klikk på «forhåndsvisning» for å se hvordan utsendelsen vil se ut for mottakeren.
Når du har sendt ut invitasjonen, kan du kontinuerlig følge med på hvor mange som har åpnet invitasjonen, klikket på påmeldinglenken og som har meldt seg på kurset via invitasjonen din. Dette ser du på dashboardet i modulen.
Forklaringene blir sannsynligvis litt enklere å forstå dersom du sitter med markedsføringsmodulen foran deg.
Var dette litt mindre gresk? Hvis ikke, still gjerne spørsmål!