Få tilgang på viktige data om dine kampanjer og påmeldinger
For å kunne maksimere effekten av markedsføringstiltak og optimalisere avkastningen på markedsføringsinvesteringer, bør man regelmessig analysere relevante data. Vi har nå gjort det mulig for våre kurstilbydere å koble FrontCore opp mot Google Analytics, slik at det er mulig å hente ut viktige tall som kan brukes til å forbedre kursvirksomhetens markedsføringsstrategi.
Ved å legge inn kursvirksomhetens Google Analytivs Tracking ID i FrontCore og benytte deg av vår nye kampanje-URL-bygger, kan du blant annet få innsikt i følgende:
- Hvilken kampanje som genererer trafikk
- Fra hvilken kilde har brukeren klikket på kampanjekoblingen
- På hvilket medium klikket brukeren på kampanjekoblingen
- Hvor mange bestillinger/mer info-handlinger utførte brukerne
- Hvilke kurs de booket
- Hva var verdien av kursene som ble bestilt
Ved å kombinere dataene vil du også kunne få svar på:
- Hvilken kampanje som gir flest bestillinger i antall
- Hvilken kampanje som gir flest bestillinger i verdi
- Hvilken kampanjekilde som gir flest bestillinger i antall
- Hvilken kampanjekilde som gir flest bestillinger i verdi
Med all denne informasjonen vil det bli enklere for kursvirksomheten å finne ut hvilke justeringer som bør gjøres av kursvirksomhetens markedsføringsstrategi.
Ta gjerne kontakt dersom dere ønsker mer informasjon om denne funksjonen.
Lykke til!
Med vennlig hilsen,
FrontCore-teamet
Se hvorfor over 2500 kurstilbydere stoler på FrontCore
Forfatter: Eline Hagene
Inbound Marketing Manager
Eline produserer innhold for å hjelpe kurstilbydere med å oppnå en mer effektiv og lønnsom kurshverdag. Hun er sertifisert i Inbound-metodikken gjennom Hubspot og har studert tre år markedsføringsledelse ved Handelshøyskolen BI. Besøk Elines LinkedIn-profil her.